vrijdag 8 mei 2009

Magie zonder tranen

Welkom, nieuwe student in de mysteriën. U bent geïnteresseerd in het leren van magie, en wellicht wilt u zelfs magiër worden. Bereid u voor op een lange en moeilijke weg. Een complete opleiding in magie en mysteriën kost jaren.


Op deze wijze zou een boek of een cursus over magie en westerse mysterie tradities kunnen beginnen. Echter wil ik niet op deze manier beginnen. Westerse mysterietradities zijn niet ondoorgrondelijke en magie is niet moeilijk en het kost geen jaren om het te leren. Magie is van iedere dag en voor iedereen die dat wil is het beschikbaar en bereikbaar. Ook hoeft het leren van magie geen honderden euro's te kosten.

Omdat deze blog site over bijzonder mensen en zaken gaat, wil ik hier aan aandacht besteden aan de Westerse mysterietradities en wil ik uitlegen wat magie is en hoe magie werkt en wat Westerse mysterie tradities zijn en hoe ze werken.
Deze blogjes zijn een soort mini-cursus, in magie en in de Westerse mysterie traditie, zonder tranen. Ze volgen elkaar niet altijd op, maar de magie-blogjes verschijnen tussen de andere blogjes. Als u geïnterneerd bent in magie houdt dan deze blogspot site in de gaten!

Om dit te volgen hoeft U geen moeilijke dingen te doen, tenminste als U dat niet wilt. Ik ga u ook geen moeilijke magische oefeningen, meditaties of ingewikkelde rituelen opdragen. Wellicht ga ik ze wel besperken, omdat dit in sommige tradities voorkomt. Uren mediteren om de geest te trainen is alleen leuk al men dat lekker vindt. Anders is het een oponthoudt. Met een opgelaten gevoel Hebreeuwse namen van Goden aanroepen, heeft geen zin, als u geen Hebreeuws spreekt. Als U niet weet wat het betekend, wat u aan het doen bent, heeft een soortgelijke actie maar weinig zin, of is de einduitkomst geheel anders dan u had verwacht. Hiervoor in de plaats zijn veel betere alternatieven te vinden. U hoeft voor magie ook geen speciale telenten te ontwikkelen, want die heeft u al. Eigenlijk bent U al een magiër, en misschien bent u zich daar reeds bewust van.

Hier ga ik schrijven over dingen die door sommigen als geheim worden beschouwd en aldus worden behandeld en gepresenteerd in moderne magische en Westerse mysterie scholen. Op deze blogjes worden kennis en wetenschap van technieken, tradities, mysteriën, achtergronden en rituelen besproken, die normaal verkregen worden in mysteriescholen, of in geheime magische genootschappen.

Mijn mening is dat er eigenlijke geen geheimen (meer) zijn . Een (moderne) mysterieschool zou zijn cursusmartiaal compleet op het internet moeten publiceren, het liefst in PDF file formaat, zodat mensen het kunnen downloaden. Het geheim van de magie en van een mysterieschool zit namelijk helemaal niet in de theoretische kennis, maar in de beleving van de het geleerde, of in de beleving van het gezamenlijk ondergaan van een ritueel.

Dit geldt nog sterker voor een inwijdingsweg. Een inwijdingsritueel lezen is iets anders dan een inwijdingsritueel ondergaan. Je kan het ritueel lezen, maar meestal zijn inwijdingsscholen er heel erg op gebrand dat hun novicen van te voren de rituelen niet te lezen krijgen. Soms, wordt er zelfs een eed voor afgelegd en houden oudere leden nauwlettend in de gaten dat er geen materiaal door jongere leerlingen wordt gelezen, over hogere graden. Mijn ervaring is dat het allemaal niet uitmaakt of U het van te voren leest en dat U dit zelf moet bepalen. Wilt U het wel lezen dan moet U dat gewoon doen. U hoeft immers niet alles te vertellen wat u in uw eigen vrije tijd doet. Wilt u uw netjes aan de regels van een orde houden dan is dat ook prima. U moet altijd doen waar u uzelf het beste bij voelt. Alles wat tegen U innerlijk gevoel in gaat moet U trachten te vermijden.

Persoonlijk ben ik niet verbonden aan een magische school, een magische orde of een mysterie school, geheim genootschap, of een bepaalde magische leer, en ben ik dus vrij om over verschillende orden, scholen, inwijdingswegen, technieken, oefeningen, materiaal en te schrijven. Ook zit er geen copyright op deze kennis en op wat ik schrijf. Sterker nog, als u wilt mag u het verspreiden, copieren, uw eigen cursus er mee gaan geven. Er rijk mee worden. Kortom doe er mee wat u wilt. Ik zou het wel leuk vinden om eens te horen wat u van deze blog vindt, wat u er aan gehad heeft, of wat u gemist heeft.

Ik ben van mening dat in de huidige tijd de bronnen open dienen te zijn. Wie ben ik om mensen te verbieden gebruikt te maken van wat ik heb geschreven. Als ik dat zou willen voorkomen moet ik immers niet gaan schrijven. Bovendien is veel aangeboden materiaal binnen magische leerscholen een kopie van een kopie. Bijna niets is origineel. Alles is al een keer geschreven of beschreven. De kunst is echter om uit de brij aan informatie datgene te halen wat nuttig is. Om uit bronnen te putten waar u echt iets aan heeft. Veel bronnen zijn al open en toegangkelijk. Er is een schat aan boeken te vinden op het internet en er zijn vele sites te vinden waarop je mensen treft die ook bezig zijn met magie. Een mailtje is voldoen om met de webmaster c.q. magiër in contact te treden. Ik moet hier bij zeggen, dat als deze personen beweren dat magie niet eenvoudig is en dat het jaren van moeite en inspanning kost. Als ze daarnaast ook nog geldbedragen vragen, waarvan u hoogtevrees krijg, onthoudt dan dat u niet te doen hebt met een magiër, maar met een tovenaarslering, die probeert op deze wijze een hoop geld te genereren.

Zeggen dat iets lang gaat duren is een middel om mensen aan je te binden voor een langere periode. Een zeer lange bindingsweg aangaan en veel geld moeten investeren is een gevaarlijk combi voor de portemonnee en voor u emoties. Dat wil natuurlijk niet altijd zeggen dat datgene wat u aangeboden wordt, door deze personen kwalitatief slecht is. Het tegendeel kan waar zijn. Maar het is een keuze die u maakt. Als u wilt geloven dat u een zeer moeilijke en lange weg te gaan hebt en dat magie veel moeite en geld gaat kosten is dat ook een prima keuze. Het is immers uw keuze.

Op verschillende blogs ga ik ook tips geven waar men interessante boeken en studie materiaal kan vinden, of kan downloaden middels download-links, op deze blog.
Heeft u vragen, dan mag u altijd reageren op de blogjes. Wellicht zijn er ook lezers die iets in de praktijk zouden willen doen, of van gedachtenw illen wlisselen. Zij zijn van harte welkom. Hieraan zijn geen kosten aan verbonden het enige wat men mee moeten meenemen is zichzelf, een goede intentie en een slagroomtaart. Die taart gaan we samen delen, want ik ben gek op van die hoge slagroom taarten. Dat is het enige wat ik verlang in ruil voor mijn kennis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails