donderdag 9 april 2009

De magische persoonlijkheid

Een kennis van mij, vertelde me dat hij een paar jaar geleden in contact contact was gekomen met iemand die alles weet over magie. Althans dat ik denk na aanleiding van interpretatie van zijn woorden.

De persoon waar die kennis over vertelde zegt alles, of anders wel heel veel, te weten over de oude mysteriën en mysteriereligies en over magie. Ze heeft daarvoor zelfs een eigen school opgericht, waarvan zij het hoofd is. Een bijzonder mensje dus. Bijzonder is ze en zo ziet ze er ook uit. Ik heb even een kijkje genomen op haar website. Ze ziet er zeker bijzonder uit, De foto´s van deze vrouw zijn bijzonder genomen. Op de foto´s staat ze geposeerd als magier. Ze kijkt je vanaf de foto´s streng aan, als een SM Meesteres op volle oorlogsterke. Correctie, als een magier op volle oorlog sterkte. Ze heeft een strakke blik en haar ogen zijn streng naar beneden gericht, alsof ze wil aangeven dat je voor haar moet buigen. Op de foto´s staat ze met kaarsen en met oude boeken, zodat het lijkt alsof ze midden in een ritueelgebeuren zit.

Ook kwa kleding is ze heel bijzonder. Ze kleed zich mysterieus. Vaak in het zwart, met een klein beetje kleur er aan toegevoegd, meestal met paars. Daarbij draagt ze bijpassende sieraden. Een ring met een grote paarse steen aan de wijsvinger en een ketting met een Egyptische Godheid rond haar nek. Haar haar is, zoals je verwacht, van een magische persoonlijkheid, ravenzwart geverfd en voller en langer gemaakt met extensions, zo het meer lijkt dan dat het is. Met haar ogen is ook iets aparts aan de hand. Die ogen zijn anders, blauwer dan blauw en zwaar zwart omrand. Haar mond is rood gestift en sensueel. Die andere blauwe ogen doen het hem. Ze zijn zo blauw, als de ogen van een Siamese kat. Dit alles valt natuurlijk op. Je zou denken dat de foto´s bewerkt zijn om deze ogen zo blauw te doen lijken. Dat is niet het geval. Het zijn blauwe lensen, die kan je tegenwoordig al bij de Hema kopen. ze doen het goed als je op iets anders wilt lijken dan wat je van nature is meegegeven.

Volgens die kennis van mijn draagt zij dus gekleurde ooglenzen. Hem waren die ogen ook opgevallen en deze kennis heeft bewust eens goed in haar ogen gekeken. In ieder geval is het zeker dat ze lenzen draagt, dat kon hij dudelijk zien. Dus waarschijnlijk blauw gekeurde lenzen, zodat haar ogen meer bijzonder zijn.
Opzich is dit niet echt bijzonder, meer mensen dragen gekleurde lensen omdat het mode is. In dit geval is bijzonder omdat het onderdeel is van een bewust gecreëerde opvallende magische persoonlijkheid die ons doen wil geloven hoe bijzonder ze wel niet is.

Het door de magische dame gecreëerde uiterlijk heeft immers ook de bedoeling dat het opvalt. Ik vroeg aan deze kennis, waarom vraag je haar niet gewoon of ze gekleurde lenzen draagt. Hij antwoorde me; dat heeft weinig zin, omdat zij hem toch niet gaat vertellen of het gekleurde lenzen zijn. Die vraag is haar ook al eens gesteld door iemand uit de media en toen hield zij vol dat die blauwe ogen echt waren.

Kortom alles aan deze magische persoonlijkheid is anders dan aan de meeste gewone mensen. Vooral mensen die graag anders willen zijn, maar het niet zijn, die valt het op. Eigenlijk moet ik het anders zeggen, deze mensen vallen op haar. Deze mensen willen dan ook graag dicht bij haar zijn, iets voor haar betekenen, of ze willen iets voor haar doen, waardoor ze mee kunnen stralen in haar bijzonderheid. Dus oogst de magische dame veel bewondering met haar anders zijn. Dat ze anders is valt natuurlijk niet alleen die kennis van me op. Mij valt het op, middels haar foto, maar het valt andere mensen ook op. Meestal valt het mensen op die niet anders zijn.

Die kennis van mij is niet anders. Hij is vrij gewoon en bijna degelijk en hij kijkt een beetje op tegen het soort mensen als deze magische dame. Mijn kennis is een bescheiden soms bijna verlegen persoonlijkheid. Gelukkig heeft hij beschikking over een nuchtere kant, waardoor hij bepaalde dingen kan relativeren. Aan de andere kant heeft hij mateloze bewondering voor mensen die zich durven en kunnen onderscheiden. Wel heeft hij een bloedhekel aan mensen die hun bijzonderheid ten gelde maken. Dat vindt hij niet eerlijk. Het liefst zou hij alles wat hij heeft en kan, delen met anderen. Hij ergert zich verschrikkelik aan mensen die hun speciale gave in markt gooien om er zelf een voordeel mee te doen. In deze zin is er tussen hem en de magische dame een soort strijd aan de gang. Aan de ene kant is er dus die enorme bewondering en aan de andere kant een hele grote ergenis.

Zoals ik merk aan deze kennis, zijn mensen blijkbaar door deze magische dame gefascineerd. Ze kijken naar haar en bewonderen haar, raken in haar ban en willen haar volgen. Net als dat mijn kennis die haar volgt.

Ik ben in het verhaal over deze dame geïnteresseerd om totaal een andere reden. Ik bestudeer dit charismatische mechanisme, in dit geval, een magische aantrekkingsmechanisme. Ook herken ik het in nog een aantal andere personen. Die praktisch hetzelfde doen, maar wellicht net even anders. Door goed naar deze mensen te kijken kan ik nauwkeurig bestuderen hoe deze trucage doorwerkt op hun omgeving en hun volgelingen. Ik ben geïnteresseerd in interacties die er zijn tussen haar en mijn kennis en de mensen die ze om zich heen heeft verzameld. Ik hoor van deze kennis wat ze doet en verneem zo nju dan van hem wat ze met de toeschouwer doet.

Voor mij is zij een ultieme voorbeeld van het betoveren van de toeschouwer door een bepaald bewust gecreëerde uiterlijk en een geintegreerd zelfbeeld in de ander. Het is trouwens niet alleen de kleding en uiterlijk vertoon waarmee de magische persoonlijkheid zichzelf zo bijzonder maakt. Het is ook hetgeen ze doet waarmee ze zich zo bijzonder maakt. Ook de overtuiging in het eigen kunnen en het verzekerd naar buiten brengen van de overtuiging van de eigenkundigheid of deskundigheid van deze magische persoonlijkheid maakt dat volgelingen zich aan haar binden. Het zonder schroom profileren van de bijzonder gaves, of bijzonder hoge graad van ingewijding, of het vol overtuiging vertellen dat ze tot een speciale groep behoort, maakt dat mensen die hetzelfde nastreven zich graag aan deze magische persoonlijkheid binden of zich aan je willen op trekken. Het streven van de volgelingen is om zelf zo te worden als deze persoon en er zo dicht mogelijk bihj in de buurt te geraken. zowel letterlijk als figuurlijk.

Deze persoon is een Magier en heeft een magische leerschool. Jammer genoeg zien de meeste mensen, die haar bewonderen, niet welk mechanisme hier doorheen spelen en raken ze volledig in de ban van deze dame. Voor mij tevens een interessant onderdeel om, middels inzicht, te volgen en te vernemen; hoe, waar en wanneer de mensen om haar heen hier van loskomen of waar het breekt.

Natuurlijk heeft deze magische dame zelf niet gezegd dat ze een bewust gecreëerde magische persoonlijkheid is en dit ten voordele van zichzelf gebruikt, om zo een schare volgelingen aan te trekken. Dat zijn mijn woorden, na aanleiding van wat mij verteld is door deze kennis.

Soms echter liggen dingen er zo dik boven op, dat een blik al voldoende is om te weten waar je mee van doen hebt en daar komt geen magie aan te pas.

Door: Roy

1 opmerking:

  1. Ja, duidelijk.
    Op deze manier worden die meisjes van Next Top Models ook "gemaakt". En waar gaat het allemaal over? Sex en geld.
    Een heel doorzichtige manier om de bronstige jongetjes in je hemelbed te krijgen. Dat zal dan ook wel onder die z.g. inwijdingen vallen.
    Kan ik dat telefoonnummer ook krijgen? Lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails